( patru anunturi )
În conformitate cu prevederile H.G. nr.1336/2022 – pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă „Sfântul Apostol Andrei” Constanţa scoate la concurs următoarele posturi vacante:
– 2 posturi asistent medical de radiologie debutant PL – Laborator Radiologie si Imagistica Medicala
– 3 posturi asistent medical de radiologie PL – Laborator Radiologie si Imagistica Medicala
Condiţii generale de participare la concurs:
a) are cetăţenia română, cetăţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are vârsta minima reglementată de prevederile legale;
d) are capacitate deplină de exerciţiu;
e) are o stare de sănătate corespunzatoare postului pentru care candidează, atestata pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
f) îndeplineşte condiţiile de studii şi, dupa caz, de vechime sau alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legatură cu serviciul, care împiedică înfaptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea.
Condiţii specifice de participare:
• asistent medical de radiologie debutant PL :
– diplomă de scoala sanitara postliceala de radiologie
• asistent medical de radiologie PL:
– diplomă de scoala sanitara postliceala de radiologie
– 6 luni vechime ca asistent medical de radiologie cu norma intreaga
Taxa de înscriere: 100 lei
Dosarul de înscriere la concurs va conţine următoarele acte :
a) formular de înscriere la concurs, conform Anexa nr.1;
b) declaraţie de consimţământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal conform Regulamentului (UE) 2016/679, conform Anexa nr.2
c) act de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate – copie;
d) certificat de căsătorie sau alt document prin care s-a realizat schimbarea de nume, dupa caz – copie;
e) certificat de naştere – copie;
f) documente care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializari, precum şi documentele care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului – copie;
g) carnetul de muncă, adeverinţele eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocupare – copie;
h) certificat de cazier judiciar sau, dupa caz, extrasul de pe cazierul judiciar (Documentul poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publica competenta cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligatia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului, anterior datei de sustinere a probei scrise si/sau probei practice. In situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicita de unitate.) – original;
i) adeverinţa medicală care să ateste starea de sănătate corespunzatoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de catre unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derularii concursului. (Adeverinţa care atesta starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii) – original;
j) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasa ca nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a carei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane – original;
k) curriculum vitae, model comun european;
l) asigurare răspundere civilă (pentru asistenţi medicali) – copie;
m) certificat de membru OAMGMAMR / CNASR (pentru asistenţi medicali) – copie;
n) adeverinţă OAMGMAMR (pentru asistenţii medicali) – original;
o) livret militar, acolo unde este cazul – copie;
p) chitanţa plata taxă concurs – original;
q) actele vor fi îndosariate într-un dosar cu şina în ordinea enumerată în anunţ.
Bibliografia se află afişată la sediul unităţii (lângă Serviciul Resurse Umane), iar pe site-ul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă „Sfântul Apostol Andrei” Constanţa (www.spitalulconstanta.ro) se găsesc atât bibliografia, cât şi fişele de post.
Concursul se va desfăşura la sediul unitații, astfel :
• până la data de 30.07.2025 – ora 1200 – depunere dosare concurs
• 31.07.2025 ora 1000 – selecție dosare
• 01.08.2025 ora 1000 – afișare rezultate selecție dosare
• până la data de 04.08.2025 ora 1000 – depunere contestații la rezultatele selecției dosarelor
• 05.08.2025 – ora 1000 soluționare contestații selecție dosare
• 05.08.2025 ora 1200 – comunicare rezultate contestații selecție dosare
• 06.08.2025 – ora 1000 – proba scrisă
• 07.08.2025 – ora 1000 – afişare rezultate proba scrisă
• până la data 08.08.2025 – ora 1000 – depunere contestaţii proba scrisă
• 11.08.2025 – ora 1000 soluționare contestații proba scrisă
• 11.08.2025 – ora 1200 – afișare rezultate contestații proba scrisă
• 12.08.2025 – ora 1000 – interviu
• 13.08.2025 – ora 1000 – afișare rezultate proba interviu
• până la data 14.08.2025 ora 1000 – depunere contestații proba interviu
• 18.08.2025 – ora 1000 – soluționare contestații proba interviu
• 18.08.2025 – ora 1200 – afișare rezultate contestații proba interviu
19.08.2025 – ora 1000 – afișare rezultate finale
Dosarele de participare la concurs se depun la sediul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă ,,Sfântul Apostol Andrei” Constanţa, B-dul Tomis, Nr. 145, Constanţa – REGISTRATURA unităţii.
BIBLIOGRAFIE ASISTENT MEDICAL DE RADIOLOGIE ŞI IMAGISTICĂ MEDICALĂ
(1) A.M. Bratu, C. Zaharia – Radioimagistică medicală-Radiofizică şi tehnică – Editura Universitară „Carol Davila”, 2016;
(2) „Manual de tehnică radiologică”– M. Ungureanu, Ed. Medicală, 1988;
(3) „Radiologie. Manual practic”- Mircea Buruian;
(4) Ghid-de-utilizare sigură-a-substanţelor-de-contrast-în-radiologie-şi-imagistică-medicală www.ms.ro
(5) Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 144/28.10.2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum si organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr.785 din 24.11.2008, aprobată prin Legea 53/2014, cu modificările și completările ulterioare;
(6) Codul de etică si deontologie al asistentului medical generalist, al moaşei şi al asistentului medical din România, adoptat prin Hotărârea Adunării generale naţionale a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr. 2 / 9 iulie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 560 din 12 august 2009 cu modificările și completările ulterioare;
(7) Ordinul ministrului sănătății nr.1226 / 03 decembrie 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 855 din 18 decembrie 2012 cu modificările și completările ulterioare;
(8) Legea nr.46/2003 privind drepturile pacientului, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 51 din 29 ianuarie 2003, cu modificările și completările ulterioare;
(9) Ordinul nr. 1.761/14 septembrie 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curățarea, dezinfecția și sterilizarea în unitățile sanitare publice și private, evaluarea eficacității procedurilor de curățenie și dezinfecție efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecția mâinilor în funcție de nivelul de risc, precum și metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare și controlul eficienței acestuia, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 882 din 14 septembrie 2021, cu modificările şi completările ulterioare;
(10) Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1101/30 septembrie 2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicali în unităţile sanitare, cu modificările și completările ulterioare;
(11) Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1410/12 decembrie 2016 privind aplicarea Normelor de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 1009/15 decembrie 2016, cu modificările și completările ulterioare;
(12) Fişa postului pentru asistentul medical de radiologie si imagistică medicală.
În conformitate cu prevederile H.G. nr.1336/2022 – pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă „Sfântul Apostol Andrei” Constanţa scoate la concurs următoarele posturi vacante:
– 1 post asistent medical de laborator principal S – Compartiment analize medicale
– 1 post asistent medical de laborator S – Compartiment analize medicale
– 1 post asistent medical de laborator PL – Centrul de Sanatate Multifunctional Navodari
Condiţii generale de participare la concurs:
a) are cetăţenia română, cetăţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are vârsta minima reglementată de prevederile legale;
d) are capacitate deplină de exerciţiu;
e) are o stare de sănătate corespunzatoare postului pentru care candidează, atestata pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
f) îndeplineşte condiţiile de studii şi, dupa caz, de vechime sau alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legatură cu serviciul, care împiedică înfaptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea.
Condiţii specifice de participare:
• asistent medical de laborator principal S :
– diplomă de licenta
– 5 ani vechime ca asistent medical de laborator
– certificat grad principal
• asistent medical de laborator S :
– diplomă de licenta
– 6 luni vechime ca asistent medical de laborator cu norma intreaga
• asistent medical de laborator PL :
– nivelul studiilor – diplomă de şcoală sanitară postliceală
– 6 luni vechime ca asistent medical de laborator cu norma intreaga
Taxa de înscriere: 100 lei
Dosarul de înscriere la concurs va conţine următoarele acte :
a) formular de înscriere la concurs, conform Anexa nr.1;
b) declaraţie de consimţământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal conform Regulamentului (UE) 2016/679, conform Anexa nr.2
c) act de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate – copie;
d) certificat de căsătorie sau alt document prin care s-a realizat schimbarea de nume, dupa caz – copie;
e) certificat de naştere – copie;
f) documente care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializari, precum şi documentele care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului – copie;
g) carnetul de muncă, adeverinţele eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocupare – copie;
h) certificat de cazier judiciar sau, dupa caz, extrasul de pe cazierul judiciar (Documentul poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publica competenta cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligatia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului, anterior datei de sustinere a probei scrise si/sau probei practice. In situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicita de unitate.) – original;
i) adeverinţa medicală care să ateste starea de sănătate corespunzatoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de catre unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derularii concursului. (Adeverinţa care atesta starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii) – original;
j) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasa ca nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a carei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane – original;
k) curriculum vitae, model comun european;
l) asigurare răspundere civilă (pentru asistenţi medicali) – copie;
m) certificat de membru OAMGMAMR / CNASR (pentru asistenţi medicali) – copie;
n) adeverinţă OAMGMAMR (pentru asistenţii medicali) – original;
o) livret militar, acolo unde este cazul – copie;
p) chitanţa plata taxă concurs – original;
q) actele vor fi îndosariate într-un dosar cu şina în ordinea enumerată în anunţ.
Bibliografia se află afişată la sediul unităţii (lângă Serviciul Resurse Umane), iar pe site-ul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă „Sfântul Apostol Andrei” Constanţa (www.spitalulconstanta.ro) se găsesc atât bibliografia, cât şi fişele de post.
Concursul se va desfăşura la sediul unitații, astfel :
• până la data de 30.07.2025 – ora 1200 – depunere dosare concurs
• 31.07.2025 ora 1000 – selecție dosare
• 01.08.2025 ora 1000 – afișare rezultate selecție dosare
• până la data de 04.08.2025 ora 1000 – depunere contestații la rezultatele selecției dosarelor
• 05.08.2025 – ora 1000 soluționare contestații selecție dosare
• 05.08.2025 ora 1200 – comunicare rezultate contestații selecție dosare
• 06.08.2025 – ora 1000 – proba scrisă
• 07.08.2025 – ora 1000 – afişare rezultate proba scrisă
• până la data 08.08.2025 – ora 1000 – depunere contestaţii proba scrisă
• 11.08.2025 – ora 1000 soluționare contestații proba scrisă
• 11.08.2025 – ora 1200 – afișare rezultate contestații proba scrisă
• 12.08.2025 – ora 1000 – interviu
• 13.08.2025 – ora 1000 – afișare rezultate proba interviu
• până la data 14.08.2025 ora 1000 – depunere contestații proba interviu
• 18.08.2025 – ora 1000 – soluționare contestații proba interviu
• 18.08.2025 – ora 1200 – afișare rezultate contestații proba interviu
19.08.2025 – ora 1000 – afișare rezultate finale
Dosarele de participare la concurs se depun la sediul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă ,,Sfântul Apostol Andrei” Constanţa, B-dul Tomis, Nr. 145, Constanţa – REGISTRATURA unităţii.
BIBLIOGRAFIE ASISTENT DE LABORATOR, LABORATOR DE MICROBIOLOGIE
a) Lotreanu Victor – Analize medicale, Editura CNI, Bucuresti 2000;
b) Mihele Denisa – Biochimie clinica – metode de laborator, Editura Medicala, Bucuresti 2000;
c) Popescu Mut Delia – Hematologia clinica, Editura Medicala Bucuresti 2001;
d)Legea nr.46/2003 privind drepturile pacientului, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I nr.51 din 29 ianuarie 2003, cu modificările și completările ulterioare.
e)Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.144/ 28.10.2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moașă și a profesiei de asistent medical, precum și organizarea și funcționarea Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I nr.785 din 24.11.2008, aprobată prin Legea 53/2014, cu modificările și completările ulterioare;
f) Codul de etică și deontologie al asistentului medical generalist, al moașei și al asistentului medical din România, adoptat prin Hotărârea Adunării generale a Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România nr.2/9 iulie 2009, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr.560 din 12 august 2009;
g) Ordinul ministrului Sănătății nr.1226/03 decembrie 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deșeurilor rezultate din activități medicale și a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza națională de date privind deșeurile rezultate din activități medicale, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr.855 din 18 decembrie 2012;
h) Ordinul ministrului Sănătății nr.961/19 august 2016 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curățarea, dezinfecția și sterilizarea în unitățile sanitare publice și private, tehnicii de lucru și interpretare pentru testele de evaluare a eficienței procedurii de curățenie și dezinfecție, procedurilor recomandate pentru dezinfecția mâinilor, în funcție de nivelul de risc, metodelor de aplicare a dezinfectantelor chimice în funcție de suportul care urmează să fie tratat și a metodelor de evaluare a derulării și eficienței procesului de sterilizare, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I,nr.681 din 2 septembrie 2016, cu modificările și completările ulterioare;
i) Ordinul ministrului Sănătății nr.1101/30.09. 2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire și limitare a infecțiilor asociate asistenței medicale în unitățile sanitare;
j) Ordinul ministrului Sănătății nr.1410/12.12. 2016 privind aplicarea Normelor de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr.46/2003, publicat în Monitorul Oficial al României, ,nr.1009/15 decembrie 2016.
k) Ordin nr. 1761/2021 din 3 septembrie 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curățarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, evaluarea eficacităţii procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, precum şi metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare şi controlul eficienţei acestuia.
În conformitate cu prevederile H.G. nr.1336/2022 – pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă „Sfântul Apostol Andrei” Constanţa scoate la concurs următoarele posturi temporar vacante:
1 post asistent medical generalist S – Sectia Obstetrica Ginecologie 1 (aprox. 01.2027)
1 post asistent medical generalist S – Sectia Obstetrica Ginecologie 1 BO (aprox. 11.2026)
1 post asistent medical generalist S – Sectia chirurgie si ortopedie pediatrica (aprox. 03.2026)
1 post asistent medical generalist PL principal – Unitatea de Transfuzie Sanguina (aprox. 05.2027)
1 post asistent medical generalist PL principal – Sectia Neurochirurgie BO (aprox. 05.2026)
1 post asistent medical generalist PL – Sectia Chirurgie Generala 1 (aprox. 06.2026)
1 post asistent medical generalist PL – Sectia Gastoenterologie (aprox. 07.2027)
1 post asistent medical generalist PL – Sectia Ortopedie si Traumatologie (aprox. 06.2027)
1 post asistent medical BFT ( masaj) PL – Recuperare Medicala, Medicina Fizica si Baleologie ( aprox. 05.2027)
1 post registrator medical principal – Centrul de Sanatate Multifunctional Navodari(aprox. 06.2027)
1 post registrator medical – Sectia Urologie (aprox. 01.2026)
1 post registrator medical – Sectia ATI Adulti (aprox. 04.2027)
Condiţii generale de participare la concurs:
a) are cetăţenia română, cetăţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
d) are capacitate deplină de exerciţiu;
e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
f) îndeplineşte condiţiile de studii şi, după caz, de vechime sau alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legatură cu serviciul, care împiedică înfaptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea.
Conditii specifice de participare:
• asistent medical generalist S
– diplomă licenta asistent medical generalist
– 6 luni vechime cu contract norma intreaga ca asistent medical generalist;
• asistent medical generalist principal PL
– diplomă de şcoală sanitară postliceală sau prin echivalare conform HG 797/1997;
– 5 ani vechime in specialitate
– certificat grad principal.
• asistent medical generalist PL
– diplomă de şcoală sanitară postliceală sau prin echivalare conform HG 797/1997;
– 6 luni vechime cu contract norma intreaga ca asistent medical generalist;
• asistent medical BFT PL
– diplomă de şcoală sanitară postliceală sau prin echivalare conform HG 797/1997;
– 6 luni vechime cu contract norma intreaga ca asistent BFT;
• . registrator medical
– diplomă de studii medii;
– 6 luni vechime în activitate.
• registrator medical principal
– diplomă de studii medii;
– 4 ani vechime ca registrator medical.
Dosarul de înscriere la concurs va conţine următoarele acte :
a) formular de înscriere la concurs, conform Anexa nr.1;
b) declaraţie de consimţământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal conform Regulamentului (UE) 2016/679, conform Anexa nr.2
c) act de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate – copie;
d) certificat de căsătorie sau alt document prin care s-a realizat schimbarea de nume, dupa caz – copie;
e) certificat de naştere – copie;
f) documente care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializari, precum şi documentele care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului – copie;
g) carnetul de muncă, adeverinţele eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocupare – copie;
h) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar (Documentul poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului, anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de unitate.) – original;
i) adeverinţa medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derularii concursului. (Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii) – original;
j) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă ca nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a carei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane – original;
k) curriculum vitae, model comun european;
l) asigurare răspundere civilă (pentru asistenţi medicali) – copie;
m) certificat de membru OAMGMAMR (pentru asistenţi medicali) – copie;
n) adeverinţă OAMGMAMR (pentru asistenţii medicali) – original;
o) livret militar, acolo unde este cazul – copie;
p) chitanţa plată taxă concurs – original;
q) actele vor fi îndosariate într-un dosar cu şina în ordinea enumerată în anunţ.
Concursul se va desfăşura la sediul unitații, astfel :
• până la data de 22.07.2025 – ora 1200 – depunere dosare concurs
• 23.07.2025 ora 1000 – selecție dosare
• 24.07.2025 ora 1000 – afișare rezultate selecție dosare
• până la data de 25.07.2025 ora 1000 – depunere contestații la rezultatele selecției dosarelor
• 28.07.2025 – ora 1000 soluționare contestații selecție dosare
• 29.07.2025 ora 1000 – comunicare rezultate contestații selecție dosare
• 30.07.2025 – depunere declaratie pe propria raspundere in vederea alegerii postului pentru proba scrisa ( a se citi NOTA)
• 01.08.2025 – ora 0900 – proba scrisă
• 04.08.2025 – ora 0900 – afişare rezultate proba scrisă
• până la data 05.08.2025 – ora 0900 – depunere contestaţii proba scrisă
• 06.08.2025 – ora 1000 soluționare contestații proba scrisă
• 06.08.2025 – ora 1200 – afișare rezultate contestații proba scrisă
• 07.08.2025 – ora 0900 – interviu
• 11.08.2025 – ora 1000 – afișare rezultate proba interviu
• până la data 12.08.2025 ora 1000 – depunere contestații proba interviu
• 13.08.2025 – ora 1000 – soluționare contestații proba interviu
• 13.08.2025 – ora 1200 – afișare rezultate contestații proba interviu
14.08.2025 – ora 1000 – afișare rezultate finale
Nota:
In situatia in care un candidat a depus dosar de concurs pentru mai multe posturi si este admis la selectia dosarelor pentru doua sau mai multe posturi pentru care institutia sau autoritatea publica a organizat concurs in aceeasi zi si la aceeasi ora, acesta se prezinta la proba scrisa pentru un singur post.
Dosarele de participare la concurs se depun la sediul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă ,,Sfântul Apostol Andrei” Constanţa, B-dul Tomis, Nr. 145, Constanţa – REGISTRATURA unităţii.
BIBLIOGRAFIE ASISTENT MEDICAL GENERALIST
(1) Prof. Dr. Marcean Crin: “Tratat de îngrijiri medicale pentru asistenți medicali generaliști”; volumul I, volumul II, volumul III, Editura Univesitara Carol Davila Bucuresti, 2001
(2) Lucreţia Titircă: Urgenţe medico-chirurgicale –Sinteze-Editura medicală, Bucureşti 2006
(3) Corneliu Borundel: Medicină internă pentru cadre medii-Editura All – Ediţia aIVa rev. 2009
(4) Legea nr.46/2003 privind drepturile pacientului, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 51 din 29 ianuarie 2003, cu modificările și completările ulterioare;
(5) Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 144/28.10.2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum si organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr.785 din 24.11.2008, aprobată prin Legea 53/2014, cu modificările și completările ulterioare;
(6) Codul de etică si deontologie al asistentului medical generalist, al moaşei şi al asistentului medical din România, adoptat prin Hotărârea Adunării generale naţionale a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr. 2 / 9 iulie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 560 din 12 august 2009 cu modificările și completările ulterioare;
(7) Ordinul ministrului sănătății nr.1226 / 03 decembrie 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 855 din 18 decembrie 2012 cu modificările și completările ulterioare;
(8) Ordinul ministrului sănătății nr. 1142/ 03 octombrie 2013 privind aprobarea procedurilor de practică pentru asistenți medicali generaliști, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 669 bis din 31 octombrie 2013 cu modificările și completările ulterioare;
(9) Ordinul nr. 1.761/14 septembrie 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curățarea, dezinfecția și sterilizarea în unitățile sanitare publice și private, evaluarea eficacității procedurilor de curățenie și dezinfecție efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecția mâinilor în funcție de nivelul de risc, precum și metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare și controlul eficienței acestuia, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 882 din 14 septembrie 2021, cu modificările şi completările ulterioare;
(10) Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1101/30 septembrie 2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicali în unităţile sanitare, cu modificările și completările ulterioare;
(11) Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1410/12 decembrie 2016 privind aplicarea Normelor de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 1009/15 decembrie 2016, cu modificările și completările ulterioare;
(12) Fisa postului Asistent medical generalist.
BIBLIOGRAFIE ASISTENT MEDICAL BALNEOFIZIOTERAPIE
1. Rădulescu Andrei – Electroterapie – Editura Medicală Bucureşti 2017;
2. Cristina Daia – Electroterapie – principii practice, Ed.Universitară 2019,Ediția a II-a revizuită, 2022
3. Adriana Sarah Nica- Recuperare Medicală – Ed. Universitară “Carol Davila” ,București 2004;
4. Kiss Iaroslav -Fiziokinetoterapia și recuperarea medicală, Ed.Medicală,București 2004
5. Sbenghe Tudor- Kinetoterapie profilactică, terapeutică şi de recuperare – Ed. Medicală Bucureşti – 1987;
6. Anghel Diaconu – Manual de tehnică a masajului terapeutic și kinetoterapia complementară, vol I și II, a XIII-a ediție a lucrării, revizuită și completată, Ed.universitară, 2017
7. Sidenco Luminița – Masajul în kinetoterapie:masajul terapeutic clasic, tehnici de masaj reflex, tehnici complementare, Ed. Fundației România de Mâine,2003
8. Camelia Ciobotaru – Îndreptar recuperare medicală – curs pentru studenți, Ed. Muntenia, Constanța ,2010
9. Legea nr.46/2003 privind drepturile pacientului, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 51 din 29 ianuarie 2003, cu modificările și completările ulterioare;
10. Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 144/28.10.2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum si organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr.785 din 24.11.2008, aprobată prin Legea 53/2014, cu modificările și completările ulterioare;
11. Codul de etică si deontologie al asistentului medical generalist, al moaşei şi al asistentului medical din România, adoptat prin Hotărârea Adunării generale naţionale a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr. 2/9 iulie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 560 din 12 august 2009, cu modificările și completările ulterioare;
12. Ordinul ministrului sănătății nr.1226/03 decembrie 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 855 din 18 decembrie 2012;
13. Ordinul ministrului sănătății nr. 1761/2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, evaluarea eficacităţii procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, precum şi metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare şi controlul eficienţei acestuia, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 882 din 14 septembrie 2021cu modificările și completările ulterioare;
14. Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1101/30.09.2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicali în unităţile;
15. Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1410/12.12.2016 privind aprobarea Normelor de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 1009/15 decembrie 2016;
BIBLIOGRAFIE REGISTRATOR MEDICAL
(1) Ordinul nr. 1782/2006 privind înregistrarea şi raportarea statistică a pacienţilor care primesc servicii medicale în regim de spitalizare continuă şi spitalizare de zi cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Ordinul nr. 641/2021 privind aprobarea regulilor de confirmare din punctul de vedere al datelor clinice şi medicale la nivel de pacient pentru cazurile spitalizate în regim de spitalizare continuă şi de zi, precum şi a metodologiei de evaluare a cazurilor neconfirmate din punctul de vedere al datelor clinice şi medicale pentru care se solicită reconfirmarea cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Legea nr.46/2003 privind drepturile pacientului, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 51 din 29 ianuarie 2003, cu modificările și completările ulterioar.
(4) Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1410/12.12.2016 privind aplicarea Normelor de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 1009/15 decembrie 2016, cu modificarile si completarile ulterioare.
(5) Legea nr. 95/2006 – privind reforma în domeniul sănătăţii cu modificarile si completarile ulterioare
Titlul VII – spitale
Titlul VIII – capitolul II Secţiunea 1 – persoanele asigurate
– dovada calităţii de asigurat
(6) OMS 1101/ 30 septembrie 2016 – privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire si limitare a infectiilor asociate asistentei medicale in unitati sanitare, cu modificarile si completarile ulterioare;
– Metodologia de supraveghere a expunerii accidentale a personalului care lucreaza in sistemul sanitar la produse biologice.
– Precautiunile standard: Masuri minime obligatorii pentru prevenirea si limitarea infectiilor asociate asistentei medicale.
(7) Ordinul nr 1761/14 septembrie 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curatarea, dezinfectia si sterilizarea in unitatile sanitare publice si private, evaluarea eficacitatii procedurilor de curatenie si dezinfectie efectuate in cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfectia mainilor in functie de nivelul de risc, precum si metodele de evaluare a derularii procesului de sterilizare si controlul eficientei acestuia, publica in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 882 din 14 septembrie 2021, cu modificarile si completarile ulterioare si Anexa nr 3.
(8) Competente informatice (pachet Microsoft Office- Word si Excel)
(9) Fişa postului pentru registratorul medical .
În conformitate cu prevederile H.G. nr.1336/2022 – pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă „Sfântul Apostol Andrei” Constanţa scoate la concurs un post vacante:
– 1 post asistent medical generalist debutant PL – Sectia cardiologie 1
Condiţii generale de participare la concurs:
a) are cetăţenia română, cetăţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are vârsta minima reglementată de prevederile legale;
d) are capacitate deplină de exerciţiu;
e) are o stare de sănătate corespunzatoare postului pentru care candidează, atestata pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
f) îndeplineşte condiţiile de studii şi, dupa caz, de vechime sau alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legatură cu serviciul, care împiedică înfaptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea.
Condiţii specifice de participare:
• asistent medical generalist debutant PL
– diplomă şcoală sanitară postliceală
– curs de radio – protectie
Taxa de înscriere asistenti medicali : 100 lei
Dosarul de înscriere la concurs va conţine următoarele acte :
a) formular de înscriere la concurs, conform Anexa nr.1;
b) declaraţie de consimţământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal conform Regulamentului (UE) 2016/679, conform Anexa nr.2
c) act de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate – copie;
d) certificat de căsătorie sau alt document prin care s-a realizat schimbarea de nume, dupa caz – copie;
e) certificat de naştere – copie;
f) documente care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializari, precum şi documentele care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului – copie;
g) carnetul de muncă, adeverinţele eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocupare – copie;
h) certificat de cazier judiciar sau, dupa caz, extrasul de pe cazierul judiciar (Documentul poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publica competenta cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligatia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului, anterior datei de sustinere a probei scrise si/sau probei practice. In situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicita de unitate.) – original;
i) adeverinţa medicală care să ateste starea de sănătate corespunzatoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de catre unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derularii concursului. (Adeverinţa care atesta starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii) – original;
j) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasa ca nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a carei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane – original;
k) curriculum vitae, model comun european;
l) asigurare răspundere civilă (pentru asistenţi medicali) – copie;
m) certificat de membru OAMGMAMR / CNASR (pentru asistenţi medicali) – copie;
n) adeverinţă OAMGMAMR (pentru asistenţii medicali) – original;
o) livret militar, acolo unde este cazul – copie;
p) chitanţa plata taxă concurs – original;
q) actele vor fi îndosariate într-un dosar cu şina în ordinea enumerată în anunţ.
Bibliografia se află afişată la sediul unităţii (lângă Serviciul Resurse Umane), iar pe site-ul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă „Sfântul Apostol Andrei” Constanţa (www.spitalulconstanta.ro) se găsesc atât bibliografia, cât şi fişele de post.
Concursul se va desfăşura la sediul unitații, astfel :
• până la data de 25.07.2025 – ora 1200 – depunere dosare concurs
• 28.07.2025 ora 1000 – selecție dosare
• 29.07.2025 ora 1000 – afișare rezultate selecție dosare
• până la data de 30.07.2025 ora 1000 – depunere contestații la rezultatele selecției dosarelor
• 31.07.2025 – ora 1000 soluționare contestații selecție dosare
• 01.08.2025 ora 1000 – comunicare rezultate contestații selecție dosare
• 04.08.2025 – ora 1000 – proba scrisă
• 04.08.2025 – ora 1500 – afişare rezultate proba scrisă
• până la data 05.08.2025 – ora 1500 – depunere contestaţii proba scrisă
• 06.08.2025 – ora 1000 soluționare contestații proba scrisă
• 06.08.2025 – ora 1200 – afișare rezultate contestații proba scrisă
• 07.08.2025 – ora 1000 – proba interviu
• 07.08.2025 – ora 1300 – afișare rezultate proba interviu
• până la data 08.08.2025 ora 1300 – depunere contestații proba interviu
• 11.08.2025 – ora 1000 – soluționare contestații proba interviu
• 11.08.2025 – ora 1200 – afișare rezultate contestații proba interviu
• 11.08.2025 – ora 1400 – afișare rezultate finale
Dosarele de participare la concurs se depun la sediul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă ,,Sfântul Apostol Andrei” Constanţa, B-dul Tomis, Nr. 145, Constanţa – REGISTRATURA unităţii.
BIBLIOGRAFIE ASISTENT MEDICAL GENERALIST
(1) Prof. Dr. Marcean Crin: “Tratat de îngrijiri medicale pentru asistenți medicali generaliști”; volumul I, volumul II, volumul III, Editura Univesitara Carol Davila Bucuresti, 2001
(2) Lucreţia Titircă: Urgenţe medico-chirurgicale –Sinteze-Editura medicală, Bucureşti 2006
(3) Corneliu Borundel: Medicină internă pentru cadre medii-Editura All – Ediţia aIVa rev. 2009
(4) Legea nr.46/2003 privind drepturile pacientului, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 51 din 29 ianuarie 2003, cu modificările și completările ulterioare;
(5) Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 144/28.10.2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum si organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr.785 din 24.11.2008, aprobată prin Legea 53/2014, cu modificările și completările ulterioare;
(6) Codul de etică si deontologie al asistentului medical generalist, al moaşei şi al asistentului medical din România, adoptat prin Hotărârea Adunării generale naţionale a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr. 2 / 9 iulie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 560 din 12 august 2009 cu modificările și completările ulterioare;
(7) Ordinul ministrului sănătății nr.1226 / 03 decembrie 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 855 din 18 decembrie 2012 cu modificările și completările ulterioare;
(8) Ordinul ministrului sănătății nr. 1142/ 03 octombrie 2013 privind aprobarea procedurilor de practică pentru asistenți medicali generaliști, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 669 bis din 31 octombrie 2013 cu modificările și completările ulterioare;
(9) Ordinul nr. 1.761/14 septembrie 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curățarea, dezinfecția și sterilizarea în unitățile sanitare publice și private, evaluarea eficacității procedurilor de curățenie și dezinfecție efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecția mâinilor în funcție de nivelul de risc, precum și metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare și controlul eficienței acestuia, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 882 din 14 septembrie 2021, cu modificările şi completările ulterioare;
(10) Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1101/30 septembrie 2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicali în unităţile sanitare, cu modificările și completările ulterioare;
(11) Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1410/12 decembrie 2016 privind aplicarea Normelor de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 1009/15 decembrie 2016, cu modificările și completările ulterioare;
Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook , Instagram , YouTube , TikTok , Twitter .