Primăria Municipiului Constanța vine în sprijinul contribuabililor afectați de pandemia Covid – 19 și acordă facilități fiscale atât pentru persoanele fizice cât și pentru agenții economici.
- Anularea accesoriilor pentru contribuabilii persoane fizice și juridice care până la data de 15 decembrie vor achita debitele restante la data de 31 martie anul curent,
- 50% reducere a impozitului anual pentru clădirile nerezidențiale, dacă în perioada pentru care s-a instituit starea de urgență, proprietarii sau utilizatorii clădirilor au fost obligați, potrivit legii, să își întrerupă total activitatea economică sau dețin certificatul pentru situații de urgență emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, prin care se certifică întreruperea parțială a activității economice
- Scutire pentru perioada stării de urgență de la plata taxei lunare pe clădiri, pentru clădirile nerezidențiale,
- Suspendarea de la plata taxei de dezvoltare și promovare a turismului,
- 99% reducere la plata taxei datorată pentru utilizarea temporară a locurilor publice de către operatorii economici care desfășoară activitate de alimentație publică, pentru perioada 15.03.2020 – 31.12.2020
- Scutirea, pentru perioada 15.03.2020 – 31.12.2020, de la plata taxei datorată pentru utilizarea temporară a locurilor publice, în cazul panourilor neinscripționate sau inscripționate cu afișe publicitare pentru alte scopuri decât cele comerciale sau electorale.
Cristina Aldea – directorul executiv al Serviciului Public de Impozite și Taxe Constanța: „La inițiativa primarului Municipiului Constanța, domnul Decebal Făgădău, contribuabilii constănțeni pot beneficia în această perioadă de mai multe facilități:
– Anularea accesoriilor pentru contribuabilii persoane fizice și juridice care până la data de 15 decembrie vor achita debitele restante la data de 31 martie anul curent. Cei care reușesc să achite aceste datorii restante pot beneficia de anularea accesoriilor dacă depun o cerere în acest sens. Cei care doresc, dar nu pot achita dintr- o singură operațiune debitele restante, pot depune o cerere de amânare la plată, astfel încât, dacă până la data de 15 decembrie 2020 debitele restante la 31 martie sunt achitate, pot beneficia și acești contribuabili de anularea accesoriilor.
– Reducerea cu 50% a impozitului pe clădiri, pentru clădirile cu destinație nerezidențială atât proprietatea persoanelor fizice cât și a persoanelor juridice. De această facilitate pot beneficia contribuabilii care în această perioadă au fost afectați în desfășurarea activității economice de epidemia generată de virusul SARS- COV2 prin depunerea unei cereri la care vor fi atașate documente justificative în acest sens. Pot beneficia de scutirea la plata taxei pe clădiri, tot pentru cele nerezidențiale, dar doar pentru perioada stării de urgență, contribuabilii care au fost obligați să își întrerupă total sau parțial activitatea conform prevederilor legale în vigoare.
– Scutirea de la plata taxei pentru promovarea și dezvoltarea turismului. Agenții economici sau persoanele fizice care au achitat deja această taxă se pot adresa Serviciului Public de Impozite și Taxe cu o solicitare în vederea restituirii acestor sume sau compensării cu eventuale alte datorii.
– Pentru cei care desfășoară activități de alimentație publică și ocupă domeniul public – facilitate de 99% reducere de la plata taxei, dar cu 3 condiții.
- Să respecte măsurile de distanțare socială 2. Să asigure accesul pietonal 3. Să îngrijească și să întrețină spațiile în care își desfășoară activitatea
– Un alt tip de facilitate este acordat celor care folosesc panourile publicitare, respectiv scutirea de la plata acestei taxe. Facilitatea este acordată pentru panourile care nu sunt inscripționate sau sunt inscripționate cu alte reclame decât cele comerciale sau în scop electoral.
Cererile și notificările pot fi depuse la ghișeele SPIT, trimise prin e-mail sau prin poștă la următoarele agenții fiscale:
Agenția fiscală nr.1, Centrul Comercial TOM, stand B6b, e-mail: ag1@spit-ct.ro; Agenția fiscală nr.2, Strada Nicolae Grindeanu, nr.66, e-mail: ag2@spit-ct.ro; Agenția fiscală nr.3, Strada Sulmona, nr.22, e-mail: ag3@spit-ct.ro; Agenția fiscală nr.4, Strada Badea Cârțan nr. 3, e-mail: ag4@spit-ct.ro; Agenția fiscală nr.5, Bd. Alexandru Lăpușneanu nr. 116C (City Park Mall), e-mail: ag5@spit-ct.ro Agenția fiscală nr. 6, Bd. Tomis nr. 112, e-mail: ag6@spit-ct.ro.
Formularele tip se găsesc la orice agenție fiscală sau pot fi descărcate de pe site-ul instituției: https://www.spit-ct.ro/documente-declarare-persoane-fizice.
Programul de lucru cu publicul este luni, marți, miercuri și vineri între 08.30 și 16.30, respectiv joi, în program 08.30 – 18.30.
Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook.