Începând de luni, 2 decembrie 2019, cuplurile care hotărăsc să se căsătorească anul viitor pot face programări la Serviciul Stare Civilă

Social

Când fac programarea, viitorilor soți li se comunică și data la care trebuie să depună actele. La dată stabilită se vor prezenta cu următoarele documente:

  • acte de identitate-valabile atât la data depunerii, cât și la data oficierii căsătoriei
  • certificate de naștere                  
  • certificatul medical privind starea sănătății    – certificatele sunt valabile 14 zile de la data emiterii și trebuie să cuprinda mențiunea: „se poate căsători/apt căsătorie” . 
  • acte din care să rezulte desfacerea căsătoriei anterioare, certificatul de deces al fostului soț sau certificate de divorț, dacă este cazul.

O cerință absolut necesară este ca unul dintre viitorii soți să aibă domicililul/reședința în orașul în care se oficiază căsătoria.

Cererile se depun la serviciul Stare Civilă, situat în Constanța, strada Mihai Eminescu, nr.20, telefon: 0241/485193. Cuplurile care hotărăscă să se căsătorească în cursul săptămânii nu au de achitat nicio taxă, dacă oficierea se face în sediul Casei Căsătoriilor. Taxa pentru oficiere în weekend este de 350 lei. Cei care vor să se casatorească în afara sediului Stării Civile au de achitat o taxă de 1500 de lei, potrivit hotărârii Consiliului Local.  

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook.